Izložba “Između kopna i mora”
U Galeriji Kontrast, Dubrava 51 a, otvara se 10. studenoga u 18 sati izložba turističkih plakata studenata Grafičkog fakulteta u Zagrebu pod nazivom “Između kopna i mora”. Izložba je otvorena do 4. prosinca 2025., radnim danom od 10 do 20 sat. Ulaz je slobodan.
IZMEĐU KOPNA I MORA
Izložba turističkih plakata studenata Grafičkog fakulteta u Zagrebu – 10. 11. – 4. 12. 2025.

Lea Franjić, Plakat, 2025., akril/papir, 70×50 cm
IZMEĐU MORA I KOPNA
Izložba turističkih plakata studenata Grafičkog fakulteta u Zagrebu
Izložbom Između mora i kopna predstavljaju se studenti Grafičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, modula Dizajn grafičkih proizvoda. Tri generacije dizajnera odgovorile su na zadatak koji je tražio rješenja za plakate kao vizualne promotore hrvatskog turizma. Odabrana su trideset i dva rada koja su nastajala u okviru nastavnog procesa na Likovnoj praksi I i II. Radovi su zamišljeni kao plakati bez tipografije, bez slogana i uobičajenih komercijalnih konvencija turističkih plakata, a studenti su radili ručno na plohama papira formata B2 pomoću akrilnih boja i kolaž papira. Sve smjernice zadatka bile su vezane isključivo uz prikaz forme i doživljaja turističkih destinacija naše zemlje kroz likovna sredstva i vlastitu povezanost s određenim motivom. Plošni, tonski ili koloristički izraz postali su isključive metode u komunikaciji za potrebe ove izložbe plakata.
Tematski okvir izložbe, naslov — Između mora i kopna — upućuje na simbolički prostor koji Hrvatsku definira kao zemlju raznolikih pejzaža i bogate kulturne topografije. U tom prostoru gdje se susreću priobalje i unutrašnjost, prirodno i urbano, tradicija i suvremenost, studenti su pronalazili motive koji ih inspiriraju: morsku obalu, otoke i dubine, dalmatinske kale, zagorske brežuljke, istarske kažune, slavonska polja žita, planinske lance, polja, rijeke i ljudsku prisutnost unutar tih krajolika. Hrvatska je prostor bogate vizualne raznolikosti i senzibiliteta, turističkih destinacija i kao takva je inspiracija za umjetnost. Njezina raznolikost omogućila je širok raspon motiva iz hrvatskog vizualnog identiteta. Stoga neki plakati ove izložbe interpretiraju pejzaž kroz stilizirane uzorke i geometrijske strukture, stvarajući dinamične ritmove boja koji podsjećaju na valove, brežuljke ili redove vinove loze. Drugi koriste plohe čiste boje kako bi izgradili mirne prizore — more u suton, pogled s rive, prozor kuće iznad zaljeva. U pojedinim radovima pojavljuju se tramvaji, figure ljudi ili životinja kao živi znakovi prisutnosti, svjedočanstvo o životu unutar grada ili pejzaža. Studenti su dali vlastita viđenja Hrvatske, ponekad vedra i dekorativna, ponekad meditativna i introspektivna. Doživljaji izabranih mjesta evociraju atmosfere prizora i detalje nadograđene maštom.
Kolaž kao tehnika omogućio je studentima da pejzaž i turističku temu oblikuju kroz ritam, strukturu i teksturu izrezanih površina. U tim ostvarenjima dobiveni su apstrahirani prikazi krajolika koji imaju likovnu snagu i nadilaze opisnost motiva. Prikazi su ekspresivni, dinamični kolaži modernističkog izraza. Akrilne boje omogućile su kolorizam i prostorne dubine boja kojima su analizirani različiti emotivni potencijali turističkih motiva.
Zajednička svim ovim plakatima jest težnja prema sintezi umjetničkog izraza i komunikacijske funkcije. Svaki rad promišlja kako likovni elementi — linija, boja, kontrast i ritam — mogu prenijeti ideju o mjestu, ali i izazvati osjećaj poziva u Hrvatsku onima koji ih promatraju, želju za putovanjem i otkrivanjem mjesta. Time su studenti preispitali samu prirodu turističkog plakata. Plakat nije samo promotivni medij, već i prostor vizualne interpretacije identiteta zemlje koji se vidljivo može prikazati likovno i bez riječi. Bez tipografije i bez slogana, bez reklame, svaki je plakat otvorena vizualna meditacija o mjestu, vremenu i sjećanju na atmosferu i boje.
Izložba Između kopna i mora stoga nije samo prikaz studentskih radova, nego uvid o ulozi likovnog medija kao prenositelja poruke. Ovdje plakat nije dan kao instrument prodaje, nego kao vizualno-komunikacijski medij za izražavanje imaginacije, subjektivnog doživljaja i slika koje evociraju pozitivne aspekte Hrvatske.
Dodatno, one plakate koji imaju kvalitetu gotovo dječje spontanosti i zaigranosti treba posebno pohvaliti jer iskazuju posebnu motiviranost autora koji nisu imali iskustvo u slikarskom mediju, ali su imali dobru volju i uspjeli su likovnom igrom vizualizirati motive lijepe naše Hrvatske.
prof.dr.art. Vanda Jurković

Petra Matković, Plakat, 2025., akril/papir, 70×50 cm
Izlažu:
Jerko Artuković, Lana Boljevac, Gabrijela Fran, Lea Franjić, Gea Glavan, Pia Hercigonja, Marijeta Jerković, Kristina Kukovačec, Barbara Kušinec, Lucija Kuzmić, Josipa Malčević, Monika Markanović, Petra Matković, Lana Milanović, Matija Miočić, Ana Mlinarić, Katja Opačak, Ana Paljug, Josip Papić Maslać, Ema Pavlaković, Marino Perović, Dora Peručić, Mihael Petrinić, Angela Potušek, Lucija Tomek, Ema Tomić, Krešimira Topić, Petra Vukušić , Ana Zeba i Tonka Zlodi

Marijeta Jerković, Plakat, 2025., akril/papir, 70×50 cm

Barbara Kušinec, Plakat, 2025., akril/papir, 70×50 cm

Josip Papić Maslać, Plakat, 2025., akril/papir, 70×50 cm
















